Veelgestelde vragen
Snel uw vraag vinden? Spring direct naar vragen over:
Mijn profiel
Waarom een account op apetito-shop aanmaken?
Om maaltijden te bestellen in onze webshop, hebt u een account nodig. Door een account aan te maken, kunt u sneller uw bestelling afronden, kunnen wij u de beschikbare leverdata tonen, en kunt u uw webshopervaring personaliseren.
In uw account vindt u het volgende:
- Klantgegevens: zoals uw aflever- en factuuradres
- Eventuele korting: Hebt u recht op korting, bijvoorbeeld omdat u lid bent van een samenwerkende ouderenbond of ledenvereniging? Dan is uw korting automatisch toepast in uw account.
- Voorkeuren: In uw account kunt u uw dieet- en voedingsvoorkeuren vastleggen en favoriete maaltijden opslaan.
- Bestelhistorie: Uw laatste 10 bestellingen zijn eenvoudig terug te vinden in uw profiel.
Bij uw eerste bestelling in onze webshop ontvangt u tevens een welkomstkorting van 15%!
Hoe kan ik mij registreren?
Ik ben al klant bij apetito
Hebt een proefpakket ontvangen, of bent u al klant bij apetito? Dan kunt u zich snel registreren met uw bestaande klantnummer. Ga naar Registreren en vul daar uw klantnummer en postcode in. De webshop controleert of u in ons systeem staat en vult automatisch uw gegevens aan. U hoeft alleen nog een veilig wachtwoord te kiezen en onderaan de pagina op Registreren te drukken. Dat is makkelijk!
Uw klantnummer kunt u vinden op de factuur. Kunt u deze niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice en vermeld daarbij uw postcode en huisnummer. Vervolgens kunnen zij uw klantnummer vertellen.
Ik ben nieuw bij apetito
Klik dan op registreren om een account aan te maken. Geef daarbij uw afleveradres en factuuradres op. Na registratie ontvangt u per mail een link om uw webshopaccount te activeren.
Let op, hebt u al een proefpakket gehad? Kies dan voor ‘Ik ben al klant’ en registreer u met uw bestaande klantnummer.
Na het registreren ontvangt u een e-mail om uw online account te activeren. Zodra u uw account heeft geactiveerd kunt u inloggen in de webshop en verdergaan met uw bestelling. Wilt u naderhand uw inloggegevens wijzigen, dan kan dat in uw profiel.
Ik kan niet inloggen op mijn account. Wat moet ik doen?
Er zijn verschillende oorzaken mogelijk waarom u zich niet kunt inloggen.
- Controleer of de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord juist is.
- Is dit de eerste keer dat u inlogt in onze webshop? Mogelijk is uw account nog niet actief. Met de activatielink die u per mail heeft ontvangen, kunt u uw account activeren. Heeft u geen e-mail ontvangen? Check dan uw ongewenste mail of spambox, of neem contact op met onze klantenservice.
- Controleer of u een webshopaccount heeft. Heeft u nog niet eerder gebruikgemaakt van onze webshop? Dan hebt u mogelijk nog geen account. Ga eerst naar Registeren om een account aan te maken.
Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.
Wat is mijn gebruikersnaam?
Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam. Let op, uw gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.
U kunt per e-mailadres één webshopaccount aanmaken.
Hoe maak ik een (nieuw) wachtwoord aan?
Hoe krijg ik een wachtwoord?
Tijdens de registratie maakt u zelf een wachtwoord aan. Uw wachtwoord is alleen bij u bekend.
Wachtwoord vergeten?
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op Wachtwoord vergeten in het inlogscherm. Het systeem vergeet uw huidige wachtwoord en u ontvangt per e-mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Een veilig wachtwoord instellen
Zorg ervoor dat uw wachtwoord veilig is. Een veilig wachtwoord bevat het volgende:
- Minstens 8 tekens, waaronder:
- 1 speciaal teken (bijv. een $, of een / of een !)
- 1 hoofdletter
- 1 kleine letter
- 1 cijfer
Ik heb al een account. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Wilt u uw persoonsgegevens of het afleveradres wijzigen? Om te zorgen dat uw gegevens overal correct worden doorgevoerd, vragen we u eventuele wijzigingen te melden bij onze klantenservice. Zij helpen u graag verder. U kunt onze klantenservice bereiken via het contactformulier, telefonisch via 088 - 2012 123 (op werkdagen van 08:00 - 17:00) of per mail via info@apetito.nl.
Bestellen
Hoe kan ik bestellen in de webshop?
Zodra u bent ingelogd, kunt u in de webshop uw maaltijden bestellen. Om het artikel van uw keuze te bestellen kunt u bij het artikel klikken op de groene knop. Het artikel wordt direct aan uw winkelwagen toegevoegd. Hebt u minimaal 7 maaltijden in uw winkelmand, of 1 dinerdoos, dan kunt u verdergaan naar het kiezen van de leverdatum.
Bijgerechten (soepen en desserts) tellen niet meer bij de minimale bestelhoeveelheid van 7 maaltijden.
Nadat u uw leverdag hebt gekozen, controleert u uw gegevens, kiest u uw betaalmethode en rond u uw bestelling af. Na een succesvolle bestelling ontvangt u altijd een bevestiging per e-mail.
Wij wensen u smakelijk eten!
Hoe kan ik een vorige bestelling herhalen?
In uw bestelhistorie kunt u uw laatste 10 bestellingen terugvinden en deze opnieuw bestellen.
Ga naar uw profiel door te klikken op uw naam rechts bovenin. Klik vervolgens op de tegel 'Mijn bestellingen' voor een overzicht van uw online en offline bestellingen. Open de bestelling die u wilt herhalen en klik daaronder op 'Deze bestelling herhalen'.
De producten worden daarna automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen. Het is daarna nog mogelijk om artikelen of aantallen te veranderen of toe te voegen. Eenmalige aanbiedingen en maaltijden die niet beschikbaar zijn kunnen niet herhaald worden en zullen een foutmeldingen geven in uw winkelwagen. Nadat u deze hebt verwijderd, kunt u verdergaan met bestellen.
Hoe kan ik de maaltijden filteren op mijn voedingsvoorkeuren?
Om snel de gewenste maaltijden te vinden, kunt u gebruikmaken van filters. Deze vindt u bij ieder artikeloverzicht bovenin in een uitklapmenu. In het eerste uitklapmenu kunt u filteren op "Categorieën", waarbij uw snel de maaltijden vindt uit een bepaalde categorie, zoals Internationaal, Vis en Kip & Kalkoen.
Wilt u filteren op diëten en voedingsvoorkeuren, kies dan het uitklapmenu “Filter”. U kunt hier selecteren op Glutenvrij, Meer dan 150 gram groente, Vegetarisch en meer!
Bekijk alle filtermogelijkheden in het maaltijdoverzicht.
Dieetlijst van diëtist
Mocht u het prettig vinden, kunt u ook bij onze diëtist een dieetlijst opvragen met maaltijden die passen bij uw dieet of voedingsvoorkeuren. Zij stuurt u dan een lijst toe met de maaltijden die het meest geschikt voor u zijn.
Kan ik mijn favoriete maaltijden opslaan?
Om snel uw favoriete maaltijden te vinden, kunt u deze opslaan. Dit kan door de webshop uw filtervoorkeuren te laten onthouden, of door favorieten aan te leggen. Dit kan alleen wanneer u ingelogd bent.
Voorkeuren onthouden
Met de uitklapmenu’s bovenaan het maaltijdoverzicht kunt u selecteren welke maaltijden u wilt zien. Wilt u de gemaakte selectie onthouden? Zet dan een vinkje bij 'Instellingen opslaan'.
Uw voorkeuren worden vanaf dat moment onthouden en het maaltijdoverzicht past zich aan, zodat u enkel de maaltijden ziet die aan uw selectie voldoen. Dit kunt u op ieder moment weer uitzetten door uw selecties weer uit te vinken en wederom te klikken op 'Instellingen opslaan'. Deze functie werkt alleen wanneer u ingelogd bent.
Favorieten aanleggen
Om uw favoriete maaltijden aan te leggen, kunt u klikken op het hartje dat u rechtsboven de maaltijdfoto ziet staan. Dit hartje kleurt vervolgens groen, waarna de maaltijd voortaan beter vindbaar is in uw maaltijdoverzicht. U kunt uw favorieten ook terugvinden in uw profiel.
Hoeveel maaltijden dien ik minimaal te bestellen?
Als uw winkelwagen gevuld is met minimaal 7 maaltijden of één dinerdoos, dan kunt u uw bestelling afronden.
Wanneer u te weinig maaltijden in uw winkelwagen hebt, ziet u een waarschuwing die u hierop attendeert.
Controleer in dat geval of u 7 maaltijden hebt, of één dinerdoos. Bijgerechten, zoals soepen en desserts, tellen niet mee voor de minimale afname.
Kan ik ook alleen soepen of desserts bestellen?
Soepen, desserts en overige bijgerechten kunnen alleen in combinatie met het minimaal aantal maaltijden worden besteld.
Wanneer u hieraan voldoet, kunt u uw winkelwagen vullen met zoveel bijgerechten als u wenst.
- De soepen zijn per stuk verkrijgbaar.
- De stoofpeertjes en appelcompote gaan per portie.
- In het ijsassortiment zitten 12 ijsbekers van 6 verschillende smaken.
- In het dessertsassortiment zitten 12 mousses van 6 verschillende smaken.
Kan ik bij een dinerdoos ook een maaltijd veranderen of wijzigen?
Een dinerdoos wordt vooraf door apetito samengesteld en kan derhalve niet worden veranderd. Wij adviseren u dan à la carte te bestellen.
Kan ik de portiegrootte of samenstelling van een maaltijd wijzigen?
De portiegroottes of samenstellingen van onze maaltijden zijn niet te wijzigen. Onze chefs werken met vaste receptuur bij het bereiden van onze maaltijden, waarbij persoonlijke verzoeken helaas niet ingewilligd kunnen worden.
U kunt ons wel feedback geven over onze maaltijden. Dat ontvangen we graag!
U kunt contact opnemen met onze klantenservice om een bericht voor de keuken achter de laten.
Ik wil de maaltijden eens proberen. Kan ik ook een proefpakket bestellen?
Een proefpakket kunt u eenmalig tegen een gereduceerd tarief bestellen. U ontvangt dan 4 heerlijke vriesverse maaltijden voor slechts € 22,50.
Klik hier voor meer informatie >
Hoe ver van tevoren moet ik mijn bestelling plaatsen?
Bestellen in de webshop
In onze webshop kunt u ook buiten kantoortijden een bestelling bij ons plaatsen. Dit kan tot twee werkdagen vóór uw leverdag.
Bestellen bij onze klantenservice
U kunt een à la carte bestelling tot twee werkdagen voor levering - uiterlijk 17:00 uur - aan onze klantenservice doorgeven. Uw bestelde maaltijden worden de dag erna voor u klaargezet en op uw leverdag bij u bezorgd.
Wilt u een dinerdoos bestellen? Dan kan dat tot één werkdag van tevoren - uiterlijk 17:00 uur.
Dinerdozen staan al klaar en kunnen we direct uitleveren.
Kan ik een bestelling ook wijzigen of annuleren?
Een bestelling à la carte maaltijden kunt u tot 2 werkdagen van tevoren (tot 17:00 uur) wijzigen of annuleren.
Een bestelling dinerdozen kunt u tot 24 uur van tevoren (tot 17:00 uur) wijzigen of annuleren.
Het wijzigen van een bestelling kan alleen bij automatische incasso, omdat de rekening dan nog niet is voldaan. Hebt u uw bestelling direct betaald met iDeal? Dan kunt u deze niet wijzigen. Wij adviseren u deze bestelling te annuleren via onze klantenservice en een nieuwe bestelling te plaatsen.
De betaling van uw geannuleerde bestelling wordt binnen 5 – 7 werkdagen teruggestort op uw rekening.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via tel. 088 – 2012 123 of per mail via info@apetito.nl.
Kan ik op ieder moment stoppen met de maaltijdservice?
Ja, onze service is geheel vrijblijvend
Wij komen enkel wanneer u een bestelling hebt geplaatst. Er geldt geen afnameverplichting en we bieden geen abonnementen. U kunt dus op ieder moment beslissen dat u (tijdelijk) niet meer bestelt.
Afzegging is niet nodig, maar het staat u altijd vrij om ons te informeren over de reden dat u stopt. Daarmee kunnen wij onze service verder verbeteren.
In geval van levergarantie
Wanneer u met onze klantenservice een levergarantie hebt afgesproken, is het wél nodig om deze afspraak tijdig te annuleren. Daarvoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
De levergarantie houdt in dat we altijd zorgen dat u te eten krijgt, ongeacht of u een bestelling hebt geplaatst of niet. Deze service dient als vangnet en is alleen op aanvraag.
Bezorgen
Op welke dag worden mijn maaltijden bezorgd?
apetito bezorgt altijd op een vaste dag in de week. Al uw bestellingen zullen (met uitzondering van bijvoorbeeld landelijke feestdagen) op dezelfde vaste weekdag bezorgd worden. Welke dag dat voor u, is afhankelijk van uw postcode.
Neem contact op met onze klantenservice, of maak een account aan om direct te zien op welke dag en tijd we maaltijden bij u bezorgen.
Wie bezorgt mijn maaltijden?
Uw maaltijden worden door een vaste servicechauffeur bezorgd. Dat betekent altijd een vertrouwd gezicht aan de deur! Onze servicechauffeurs die de maaltijden bezorgen zijn bovendien EHBO-geschoold én getraind in omgang met dementie. Een geruststellende gedachte bij iedere levering!
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Maaltijden, soepen en bijgerechten die al zijn bezorgd kunt u niet retourneren of ruilen.
Bent u niet tevreden over een product van apetito of wilt u een klacht indienen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Worden er kosten in rekening gebracht voor de bezorging?
De bezorging van maaltijden is geheel gratis!
Betalen
Op welke wijze kan ik betalen?
Via onze webshop kunt u kiezen voor betaling via iDEAL of via automatische incasso. U kunt per bestelling uw betalingsvoorkeur aangeven.
iDEAL
Kiest u voor iDEAL, dan betaalt u uw bestelling vooraf.
Automatische incasso
Kiest u voor automatische incasso, dan geeft u een doorlopende machtiging af waarbij u apetito machtigt om maandelijks de verschuldigde bedragen van uw rekening af te schrijven. Na afschrijving heeft u 8 weken het recht om het bedrag terug te boeken zonder opgaaf van reden.
Ik zie alleen de optie om via iDEAL te betalen, maar wil graag betalen via automatische incasso. Hoe kan ik dat doen?
In onze webshop kunt u middels iDEAL of via automatische incasso betalen. In sommige gevallen is het echter niet mogelijk om via automatische incasso te betalen. Deze optie wordt in dat geval niet geboden op de betaalpagina.
Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via tel. 088 - 2012 123.
Hoe kan ik mijn incassomachtiging intrekken?
Wilt u uw incassomachtiging intrekken? Print dan het opzeggingsformulier uit en stuur het ingevulde en ondertekende formulier naar:
apetito B.V
Antwoordnummer 876
7570 WB Oldenzaal
Of stuur het ingevulde en ondertekende formulier via e-mail naar klantenservice@apetito.nl
Klik hier om het opzeggingsformulier te downloaden >
Wat kosten de maaltijden?
Vriesverse maaltijden zijn al verkrijgbaar vanaf slechts € 6,45 per maaltijd! Dit is inclusief btw, bezorging, klantenservice en voedingsadvies, dus geen verrassingen achteraf! Elke maaltijd kent zijn eigen prijs en die vindt u terug in de shop. De maaltijden zijn per stuk geprijsd, de dinerdozen per doos van 7 stuks. Prijswijzigingen voorbehouden.
Indien gewenst, kunt u een prijslijst opvragen bij de klantenservice.
Kan ik korting krijgen op de maaltijdprijs?
Uw inschrijving bij een thuiszorg- of welzijnsorganisatie geeft mogelijk recht op korting. Onze klantenservice informeert u hier graag over. Als blijkt dat u in aanmerking komt voor korting wordt, na verwerking van uw gegevens, de juiste korting in de winkelwagen verrekend als u aangemeld bent.
Bij uw eerste bestelling in onze webshop ontvangt u altijd standaard een welkomstkorting van 15%!
Wat als ik met iDEAL heb betaald, maar nog geen orderbevestiging heb ontvangen?
Controleer of er geld is afgeschreven. Als dit zo is, raden we u aan om even te wachten. Het kan tot één uur duren voordat wij betalingen ontvangen. Hebt u na een uur nog geen orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Met het transactienummer of ordernummer kunnen we u snel helpen. Die staat altijd bij uw afschrijving vermeld. Deze kunt u ook terugvinden in uw bestelhistorie.
Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt en is uw bestelling niet geplaatst.
Ik heb een actiecode ontvangen, hoe kan ik deze verzilveren?
Heeft u een persoonlijke actiecode ontvangen en wilt u meedoen met de betreffende actie? Voer uw persoonlijke actiecode dan, na inloggen, in uw winkelwagen in. Nadat u bent ingelogd verschijnt er in uw winkelwagen het uitklapmenu 'Subtotaal en korting'. Daar kunt u een actiecode toevoegen, bewerken of verwijderen. Eventuele korting wordt automatisch in uw besteloverzicht verrekend. U kunt één actiecode per bestelling gebruiken.
Welkomstkorting
Plaatst u voor het eerst een bestelling via de webshop, dan ontvangt u automatisch 15% welkomstkorting. Deze actiecode is standaard actief bij uw eerste bestelling. Maakt u liever gebruik van een andere actie? Verwijder dan de reeds actieve code uit uw winkelwagen en voer de actiecode in. Daarmee ziet u af van uw recht op 15% welkomstkorting.
Actiecode voor proefpakket
Hebt u een actiecode voor een proefpakket? Vul deze dan in op het aanvraagformulier voor het proefpakket >
Hoe kan ik sparen voor gratis maaltijden, soepen en desserts?
Vraag aan uw servicechauffeur om een spaarkaart. Per 7 maaltijden ontvangt u van uw servicechauffeur een zegeltje!
U kunt sparen voor het volgende:
- 5 apetito spaarzegels: 12 porties ijs of 12 desserts
- 8 apetito spaarzegels: 12 heerlijke soepen
- 24 apetito spaarzegels: gratis 7 maaltijden naar keuze
Naast onze eigen producten kunt u sparen voor leuke geschenken!
- 12 apetito spaarzegels Jan van Haasteren puzzel, of Nederlandse Boekenbon t.w.v. €25.
- 20 apetito spaarzegels Puzzelsport varia pakket, of gratis Rituals giftset M
- 24 apetito spaarzegels: Huis & Tuin cadeaubon t.w.v. €50 of Bladcadeau t.w.v. €50
U kunt ook een spaarkaart printen. Klik hier om naar onze spaaractie te gaan >
Lees hier de algemene voorwaarden.
Bereiden
Hoe bereid ik de maaltijden?
Vriesverse maaltijden en soepen kunnen zowel in een magnetron als in een oven bereid worden. Op het etiket van iedere maaltijd en soep staat de betreffende bereidingstijd.
- Haal de maaltijd uit de vriezer.
- Trek de hoekjes van de verpakking een klein stukje open, zodat u de maaltijd net kunt zien. Dit is ongeveer een centimeter. Prik geen gaatjes!
- Vouw de hoekjes terug over de rand.
- Plaats uw maaltijd in de magnetron of oven en bereid het volgens de instructies op het etiket.
- Laat de maaltijd na bereiding een minuutje staan voor u de maaltijd opent. Wees voorzichtig met de warme damp die vrijkomt!
- Schep de maaltijd over op een bord voor een optimale smaakervaring.
Eet smakelijk!
Moet ik de maaltijden voor het bereiden laten ontdooien?
Nee, de maaltijden mogen niet worden ontdooid voor bereiden. U plaatst ze direct vanuit de vriezer in de oven of magnetron.
Moet ik voor bereiden gaatjes prikken in de folie?
U mag geen gaatjes prikken in de folie van maaltijden, enkel bij soepen.
Bekijk hier per bereidingswijze wat u moet doen >
Kan een warme maaltijd weer opnieuw worden ingevroren?
Vriesverse maaltijden die zijn bereid mogen niet meer ingevroren worden.
Wat is de bereidingstijd van de vriesverse soepen?
Soepen kunnen in de oven, de heteluchtoven, de gewone magnetron en de MikroTop Pro bereid worden. De precieze bereidingstijd voor de MikroTop Pro vindt u op het etiket. In de gewone magnetron kunt u de soepen bij 800 Watt in 5 – 6 minuten bereiden.
Hoe werkt de MikroTop Pro magnetron?
Voor een eenvoudige bereiding van onze maaltijden en soepen kunt u ook kiezen voor onze MikroTop Pro. Deze voorgeprogrammeerde magnetron kent bereidingsprogramma's die exact afgestemd zijn op onze maaltijden en soepen. Per maaltijd staat op het etiket aangegeven welk bereidingsprogramma u in moet stellen. Iedere maaltijd is getest en smaakt, na bereiding in de MikroTop Pro, alsof deze zojuist gekookt is.
Uiteraard is de MikroTop Pro ook als iedere andere magnetron te gebruiken. Lees meer over bereiding in de MikroTop Pro >
Beschikt u over een MikroFix (voorganger van de MikroTop) en heeft u vragen over de bereiding, neem dan contact met ons op.
Maaltijden
Hoe worden de maaltijden ontwikkeld?
Bij het samenstellen van de maaltijden houden wij rekening met de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Dit is een hulpmiddel om gevarieerd te eten en een volwaardig voedingspatroon samen te stellen. Onze chef-kok en diëtist werken nauw samen om lekkere en verantwoorde maaltijden te ontwikkelen.
Kan apetito mijn vragen over voeding en diëten beantwoorden?
Onze gediplomeerde diëtist helpt u graag verder bij vragen over voeding en diëten. Zij kijkt naar uw persoonlijke eetsituatie en geeft passend advies. Desgewenst stelt ze graag een bijbehorende dieetlijsten voor u samen.
Heeft apetito ook maaltijden voor diëten?
Ook wanneer u door een dieet of voedingsgewoonte op zoek bent naar geschikte maaltijden, bent u bij apetito aan het juiste adres. Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor natriumarm, glutenvrij, vegetarisch en gemalen. Maaltijden in de webshop kunt u eenvoudig op verschillende diëten en voedingsvoorkeuren filteren. Voor een volledig overzicht kunt u contact opnemen met onze diëtist >
Heeft apetito ook gemalen maaltijden?
Ja, apetito heeft ook gemalen maaltijden in het assortiment. Deze maaltijden zijn onderdeel van het assortiment winVitalis en zijn geschikt voor mensen die moeite hebben met kauwen en/of slikken.
Waaruit bestaat het winVitalis assortiment?
Het assortiment bestaat uit glad gemalen maaltijden, broodmaaltijden en bijgerechten, evenals fijn gemalen maaltijden.
Glad gemalen maaltijden
De glad gemalen maaltijden kennen een volkomen gladde structuur. Kauwen is niet nodig en de kans op verslikken is hierdoor minimaal. Er kan gekozen worden uit maaltijden zonder saus en maaltijden met saus. Van glad gemalen maaltijden zijn ook twee verschillende dinerdozen beschikbaar. Glad gemalen maaltijden voldoen aan IDDSI-4.
Fijn gemalen maaltijden
De fijn gemalen maaltijden hebben nog enige structuur. Bij deze maaltijden is enige tongkracht en een minimale kauwbeweging vereist. De vlees- of viscomponent is teruggebracht in herkenbare vorm en een aantal vleescomponenten is voorzien van een optisch bak- en braadeffect. Van de fijn gemalen maaltijden worden ook twee dinerdozen aangeboden. Fijn gemalen maaltijden voldoen aan IDDSI-5.
Broodmaaltijd en bijgerechten
De broodmaaltijden en bijgerechten zijn ideaal als ontbijt, lunch of als tussendoortje. Ze zijn volkomen glad en zacht van structuur en teruggebracht in herkenbare vorm. Hiermee is het een zeer goed alternatief voor bijvoorbeeld pap of drinkvoeding. Glad gemalen broodmaaltijden en bijgerechten voldoen aan IDDSI-4.
Wat is IDDSI?
IDDSI is een internationaal model dat gebruikt wordt om verschillende consistenties van eten en drinken in te delen. Momenteel worden veel verschillende termen gebruikt door zorgprofessionals, bijvoorbeeld ‘karnemelkdikte’, ‘vladikte’, ‘siroopdikte’. Echter zorgt dit voor de nodige verwarring.
Het nieuwe IDDSI-model heeft als doel om hier eenheid in te scheppen. Het IDDSI-model bestaat uit acht niveaus (0-7), te herkennen aan een kleur, een cijfer en een beschrijving. In het winVitalis assortiment bieden we glad gemalen maaltijden, broodmaaltijden en bijgerechten (IDDSI-4), en fijn gemalen maaltijden (IDDSI-4).
Voor wie zijn de gemalen maaltijden geschikt?
Glad en fijn gemalen maaltijden zijn geschikt voor mensen met (tijdelijke) kauw- en slikproblemen, ook wel dysfagie genoemd. Dysfagie kan voorkomen bij revalidatie of kortdurig herstel na een operatie, maar ook bij chronische ziekten, zoals beroerte, dementie, kanker, Parkinson, Multiple Sclerose, ALS en Huntington. De maaltijden zijn gemalen en teruggebracht in herkenbare vorm, zodat u kunt herkennen wat u eet. Dit helpt bij het opwekken van de eetlust en geeft weer plezier aan eten.
De gemalen maaltijden hebben nog enige structuur en vragen daardoor ook wat kauwinspanning. Voor mensen die nog wel een beetje kunnen kauwen, zijn deze gemalen maaltijden dus uiterst geschikt.
Kan ik ook een catalogus aanvragen?
Al onze maaltijden staan in de webshop. Wilt u graag een catalogus ontvangen van Dineren à la carte of winVitalis, dan kunt u deze aanvragen via onze klantenservice, of door hier uw aanvraag in te sturen >
Wat is de afmeting van de maaltijdschalen?
De afmeting van onze maaltijdschalen verschillen per assortiment. In onderstaande tabel vindt u de afmetingen.
Assortiment | Vorm | Lengte | Diepte | Hoogte |
Dineren a la carte | rechthoekig | 24 cm | 19 cm | 4 cm |
winVitalis IDDSI - 4 | rond | 18 cm | 18 cm | 3,5 cm |
winVitalis IDDSI - 5 | rechthoekig | 23 cm | 18 cm | 3,5 cm |
In welke verpakking ontvang ik mijn bestelling?
Vriesverse maaltijden worden per minimaal 7 stuks in een doos verpakt. Deze doos past in de meeste vriesvakken van een koelkast.
Overig
Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief van apetito?
Onderaan de startpagina van www.apetito.nl kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Na uw aanmelding wordt u via e-mail op de hoogte gehouden van onze acties en aanbiedingen. Lukt dit niet? U kunt zich ook melden bij onze klantenservice met het verzoek u aan te melden voor onze nieuwsbrief.
Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Wilt u zich afmelden dan kunt u in de nieuwsbrief zelf op "afmelden" klikken. Vanaf dat moment wordt u niet meer via e-mail op de hoogte gehouden van acties en aanbiedingen.
U kunt zich ook afmelden via onze klantenservice. Zij zullen u uitschrijven voor mails van apetito.